Bemelegedési idő, terhelhetőség, lehallgató helyiség
2015. november 04. írta: AVBox

Bemelegedési idő, terhelhetőség, lehallgató helyiség

Bemelegedési idő
 

A hangsugárzó egy elektromechanikus eszköz, melynek bekapcsolás után meghatározott időre van szüksége, mely közben hallhatóan javul a hangminősége. A használat nem árt a hangsugárzóknak. A rendszeres használat megnöveli az élettartamukat.

Terhelhetőség
 

Egy hangszóró terhelhetősége nagyban függ a visszaadott zene típusától. Mivel a zene egy széles frekvenciasávot fog át, a maximális terhelhetőséget nem lehet teljesen pontosan meghatározni

Valós helyzetekben egy nagy teljesítményű erősítő által megszólaltatott nagy hangerejű zene kevésbé zavaró, mint egy csúcsra járatott, ezért torzító kis teljesítményű erősítő esetében.

A hangszínszabályzók elmozdítása a középállásból jelentősen növeli a teljesítményigényt. A hangszínszabályzók arra valók, hogy régi, vagy rossz felvételeket korrigáljunk velük. Nem tanácsoljuk használatukat az audió rendszer hibáinak tartós korrekciójára. A hangszórók elhelyezésével való kísérletezés sokkal jobb eredményhez vezet.

Sajnos túl nagy figyelmet kap a nagy hangerővel való működtetés. Ehelyett zenehallgatásnál vagy filmnézésnél sokkal fontosabb a természetes hangzásbeli arányok élethű megjelenítése.

A dinamika az arra való képesség, hogy a rendszer a jelszint felfelé vagy lefelé történő hirtelen megváltozását is gyorsan, tisztán és pontosan vissza tudja adni. Egy jó dinamikájú berendezés kis hangerő mellett is képes a zene vagy a film hangjának élethű visszaadására.

Próbálja meg rendszerét kis hangerővel hallgatni. Ez egy sokkal nehezebb kísérlet, mint a teljes hangerővel való használat.

Normális körülmények között a túlhajtás torzításként és a hangtisztaság csökkenéseként válik hallhatóvá. Ha a hangerőt ezen pont alatt tartja, nem kell aggódni semmiért.

Lehallgató helyiség
 

A hangsugárzókat arra tervezték, hogy a kapott elektromos jeleket a lehető legnagyobb pontossággal hanghullámokká alakítsák át. De a hangszóró csak az egyik tagja az akusztikai láncnak, melynek elején a rögzített hang minősége áll, majd folytatódik a lejátszó berendezés paramétereivel, a csatlakozókkal, hangszórókábelekkel, végül magával a helyiséggel, ahol a hangok megszólalnak.

A hangszórók legjobban az átlagos bútorzatú helyiségekben szólnak, ahol könyvespolcok, virágok, vázák, és kárpitozott bútorok találhatók. Ahogy a hangszórók áthelyezésével változik a hangképük, úgy változik a bútorok átrendezésével is. A hangsugárzók környezetében lehetőleg ne legyenek nagy sík felületek, melyekről a visszavert hangok károsan befolyásolják a hallgatási élményt.
3d20c019aa304ea98dffd694624ec50f.jpg
Ha nagy az után-zengés, kísérletezzen a bútorok, vagy a hangszórók áthelyezésével. A nagy és kis szőnyegek a padlóról való nem kívánt reflexiókat hatásosan csillapítják.

A mély hangok mennyisége és minősége nagyban függ a helyiség méretétől és alakjától. Kísérletezzen többféle pozícióval. A mély hangok felerősödnek, ha a hangsugárzót a fal mellé vagy elé állítja. A sarokba helyezés jelentősen növeli a mély hangok mennyiségét. Kísérletezze ki azt az optimális elhelyezést, ami a helyiségnek és az Ön zenei ízlésének egyaránt a legjobban megfelelő.

Ha megvan az optimális pozíció, győződjön meg róla, hogy a hangsugárzó vízszintesen áll és nem billeg. Tüskékkel a legcélszerűbb a hangszórónak és a padlónak a csatolásmentesítése, illetve a vízszintbe állítás. A tüskék különösen ajánlottak vastagon szőnyegezett felületek esetén. A tüskék általában feszesebbé teszik a mélyhang-visszaadást és pontosabbá a sztereoképet.

e2f5cb80c48f0c1ff4f16ec3e03889ce.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://avbox.blog.hu/api/trackback/id/tr968050336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.